Leveringen

1. Ophalen in de winkel en afleveren

Voor klanten die in België wonen en hun bestelling in de werkplaats willen intrekken, kunt u de optie "Herroeping in de werkplaats" kiezen bij het aanvragen van een offerte op de site. Wij staan erop dat opnames in de werkplaats alleen OP AFSPRAAK plaatsvinden. Wanneer uw bestelling klaar en gevalideerd is, nodigen wij u uit om contact met ons op te nemen om een afspraak te maken om uw bestelling te ontvangen.

2. Levering door een dienstverlener


2.1. Beginsel

De verzendkosten zijn afhankelijk van het gewicht van uw pakket en de leveringsmethode. Het komt ook voor dat volume of waarde de leveringsmethode en de kosten ervan kan beïnvloeden.

2.2. Dienstverleners

U kunt kiezen tussen de verschillende aanbieders die beschikbaar zijn op onze site voor de levering van uw pakket. Afhankelijk van het type pakket kunnen MONSIEUR TROTTINETTES met de Klant een geschikte leveringsmethode afspreken. Rekening houdend met onze ervaring en de kwaliteit van de aangeboden diensten, raden wij de diensten van Bpost aan, maar u blijft vrij om andere diensten te kiezen. Voor landen buiten de Europese Unie en/of waar speciale douanevoorwaarden gelden, vragen wij u om vooraf contact met ons op te nemen. Alle mogelijke belastingen, toegangsprijzen en formaliteiten blijven de verantwoordelijkheid van de koper.

2.3. Tarieven

De tarieven worden aan u meegedeeld voorafgaand aan (offerte) bij acceptatie van de bestelling en nadat uw offerteaanvraag ons heeft bereikt. Het is niet nodig om vooraf contact met ons op te nemen, het leveringstarief wordt vermeld in de offerte.

2.4. Diensten

Voor België laat Bpost u toe om uw pakket op uw adres te ontvangen en indien nodig een online tracking http://www.bpost.be/trace te hebben. Als u afwezig bent, wordt het pakket afgeleverd bij het dichtstbijzijnde postkantoor en wordt u door middel van een kennisgeving van passage op de hoogte gebracht van deze aanbetaling. Voor andere landen stelt de dienst "Bpack World" van Bpost u in staat om uw pakket op uw adres te ontvangen en, indien nodig, een online tracking http://www.bpost.be/trace te hebben. Als u afwezig bent, wordt het pakket afgeleverd bij het dichtstbijzijnde postkantoor en wordt u door middel van een kennisgeving van passage op de hoogte gebracht van deze aanbetaling. Deze dienst is de dienst die standaard wordt aangeboden wanneer het aanbod naar u wordt verzonden voor levering door bpost buiten België.

3. Termijnen, verzending en levering


In overeenstemming met punt 5 van onze algemene verkoopsvoorwaarden erkent de klant op de hoogte te zijn van het feit dat de algemene voorwaarden van Bpost van toepassing zijn op de levering en verzending van de producten en erkent hij deze voorwaarden te aanvaarden. Hetzelfde geldt voor elke andere leveringsprovider die in onderling overleg tussen MONSIEUR TROTTINETTES en de klant wordt gekozen en is opgenomen onder de noemer "Lokale vervoerder". In ieder geval kunnen de onderdelen niet worden geretourneerd voor levering vóór ontvangst van de betaling. De door MONSIEUR TROTTINETTES in het aanbod genoemde termijnen zijn termijnen voor deponering aan de bezorger. Ze zijn slechts indicatief en dus niet bindend. De door de leveringsaanbieders vermelde termijnen worden eveneens ter indicatie meegedeeld in overeenstemming met hun hierboven vermelde algemene voorwaarden.

4. Niet-terugtrekking van de goederen door de klant


Indien MONSIEUR TROTTINETTES de bestelling naar de Klant stuurt in overeenstemming met de logistieke voorwaarden die zijn vastgelegd in het door de Klant aanvaarde aanbod, is de Klant verplicht deze te ontvangen of op te halen bij een relaispunt of via de aangewezen lokale vervoerder. Het niet of niet-ontvangen van de goederen door de klant vormt geen herroeping. Dit laatste moet worden uitgevoerd in overeenstemming met het einde van hoofdstuk 9 van onze algemene verkoopvoorwaarden die op de website worden vermeld. In geval van niet-terugtrekking van de goederen door de klant en terugkeer naar MONSIEUR TROTTINETTES zonder terugtrekking, is de terugbetaling van de bestelling niet automatisch verschuldigd. Er kunnen administratieve beheerskosten worden toegepast tot een maximum van EUR 15 en verzendkosten worden niet terugbetaald.


5. Aansprakelijkheid

MONSIEUR TROTTINETTES kan op geen enkele wijze verantwoordelijk worden gehouden voor de aangeboden dienst (vertraging, schade, verlies) door vervoerders en dienstverleners. Elke klacht of claim moet door de Klant worden ingediend in overeenstemming met de specifieke procedures die van toepassing zijn door de service van derden.